Комедија

Преглед поджанрова комедије

Књижевни жанрови

Поджанрови комедије су категорије којим се означавају књижевна дела са битним заједничким одликама, пружајући читаоцима различите врсте искустава.

Описи и карактеристике

У наставку су дати описи и карактеристике поджанрова комедије, како би читаоци на тај начин лакше упознали са поджанровима и одабрали приче из поджанра који им највише прија или им је најзабавнији.

Комедија

"Дан проведен без смеха је протраћен дан" ~ Чарли Чаплин

Основно средство комедије је смех, представљен кроз хумор и комику. С друге стране, широко се употребљавају и друга драмска средства попут ироније, сарказма, сатире и гротеске. Смех у комедији извире из драмских ситуација и несналажења људи у њима. Због тога, главни ликови оваквих дела бивају исмевани због својих недостатака, мана и порока.

Комедија хумора

  • Фокусира се на карактер или низ ликова, од којих сваки показује две или више основних особина који доминирају њиховом личношћу, жељама и понашањем, и дефинишу их као меланхолика, колерика, сангвиника или флегматика.
  • Ликови су дефинисани својим доминантним особинама личности, њихове карактерне особине и необичности су преувеличане, а комични сукоби и решења заснована на манама ликова.
  • Радња се ослања се на карактеризацију, дијалог и ситуациони хумор да изазове смех, а одвија кроз хумор вођен карактером и комичним неспоразумима, а не сложеном заплетом, и наглашава комичне ситуације које произилазе из ексцентричности и интеракција ликова.
  • Често се представља из угла свезнајућег, омогућавајући увид у унутрашње мотиве и понашања ликова, а може се поставити у различите друштвене контексте

Комедија карактера

  • Фокусира се на ситуације које произилазе из пренаглашених и комично приказаних негативних особина ликова, често ексцентричних.
  • Ликови су врло карактеристичне личности са комичним особинама, одређени својим манама: хвалисавост, тврдичлук, покондиреност, уображеност, и слично.
  • Радња се одвија кроз интеракцију ликова, неспоразумима и комичним ситуацијама које произилазе из њихових личности и односа, кроз комичне неспоразуме, духовите дијалоге и шаљиве ситуације.
  • Радња и хумор су вођени карактерима, са фокусом на истицање комичности одређених индивидуалних личности и међуљудску динамику.

Комедија интриге

  • Причу покрећу компликоване завере и замршени заплети који доминирају радњом, као и комични неспоразуми, погрешни идентитети и заврзламе.
  • Ликови се могу поделити на интриганте и заинтригиране.
  • Укључује елементе попут тајних идентитета, скривених планова и романтичних заплета, а интриганти се често баве обманама, манипулацијама и романтичним потрагама.
  • Радњу воде иронија и брзи, духовити дијалози и замршен заплет, а често се представља из више перспектива како би се појачала напетост и комичност неспоразума. Често се користе фарсични хумор и измишљене или смешне драматичне ситуације.
  • Радња је често смештена у софистицирано друштво, са призвуком софистицираности и интриге.

Комедија ситуације

  • Радња се врти око шаљивих, свакодневних ситуација и свакодневних животних искустава, бавећи се комичним аспектима обичног живота. Обично се одвијају у познатим и повезаним окружењима као што је нечија кућа, стан, радно место или комшилук.
  • Ликови су повезани и често се веома разликују међу собом, сваки са врло различитом личношћу и необичним карактеристикама. Често у току приче доживљавају лични духовни развој, али такође задржавају и своје особине, које их и чине специфичнима, и које доприносе комичним ситуацијама.
  • Често се радња фокусира на породичну динамику, ситуације на радном месту или друштвене интеракције, током које се ликовима дешавају шаљиве ситуације у њиховим свакодневним животима. Теме су обично неспоразуми, погрешни идентитети, романтичне заврзламе и комичне незгоде, као и теме које се понављају, као што су породичне везе, пријатељство и изазови свакодневног живота.
  • Атмосфера је весела и комична, са духовитим дијалозима, комичним тајмингом и акцентом на хумор и забаву, а читалац је позван да се смеје заједно са ликовима који се сусрећу са комичним изазовима и препрека.
  • Чести су иронија и сатира, а може да садржи комичне уређаје као што су игра речи, слепстик и физичка комедија. Могу се појављивати и понављајуће шале и гегови.

Комедија нарави

  • Бави се друштвеним понашањем, бонтоном и манирима одређеног друштва, наглашавајући апсурде неких друштвених обичаја, манира и конвенција, похлепу, лажне вредности, улагивање или додворавање, снобизам и слично.
  • Представља читаво једно друштво одрешене средине, друштвеног слоја или неке епохе на комичан начин.
  • Обично се дешава у неком софистицираном друштву или одређеним, специфичним круговима, са нагласком на друштвеним ритуалима и конвенцијама тог друштва.
  • Ликови се обично или придржавају тих друштвених норми и очекивања или их презиру, што често доводи до комичних ситуација.
  • Радња се бави друштвеним интеракцијама, неспоразумима и романтичним заврзламама у оквиру тог друштва, и темама брака, удварања, угледа и друштвеног успона.
  • Језик је елегантан и софистициран, а користи иронију, духовитост и сатиру да разоткрије претензије и лицемерје одређеног друштва, и често је безбрижног и духовитог тона.

Јувеналска сатира

  • Критикује друштвену корупцију, порок и лицемерје, често представљене кроз сатирично сочиво, са оштрим и критичким погледом на људско понашање, и заједљивим и циничним хумором и коментарима.
  • Радња се фокусира на критичко испитивање друштвених питања, разоткривање и исмевање друштвених недостатака и неправди, често са моралистичким или дидактичким тоном.
  • Често се користе сатира, иронија, сарказам, хипербола, пародија и претеривање да би се критиковале друштвене норме.
  • Често се радња дешава у дистопијским или морално банкротираном друштву, са мрачном и циничном атмосфером. Ликови могу представљати преувеличане или гротескне верзије друштвених фигура.

Хорацијевска сатира

  • Има за циљ да забави, са разиграним, духовитим и ироничним тоном, како би пренела своју поруку и критиковала друштвене норме на весео начин.
  • Користи иронију, пародију и сатиру да би истакао апсурде и недоследности у људском понашању, и исмевала људске глупости и слабости.
  • Нема за циљ да изазове гнев или огорчење, и критике јој нису толико оштре. Комично испитивање људског понашања и друштвених норми, са фокусом на забаву, а не на бес.
  • Ликови често представљају уобичајене стереотипе или недостатке, а радња је подстакнута комичним ситуацијама, неспоразумима и сатиричним коментарима, често са лакомисленим решењем.

Мениповска сатира

  • Критика друштвених и културних норми, често кроз алегоријске или фантастичне поставке и маштовито приповедање, са фокусом на критику друштвених структура, норми и вредности.
  • Комбинује сатиру са елементима сатире, фантазије, митологије и алегорије како би пренела своју поруку. Често епизодна или нелинеарна, са међусобно повезаним вињетама или алегоријским причама.
  • Карактерише архетипске или алегоријске ликове који представљају различите аспекте друштва или људске природе, и служе као симболи или метафоре.
  • Радња се може дешавати у маштовитим или надреалним световима, са атмосфером апсурда и фантазије.

Фарса

  • Фокусира се на преувеличане ситуације, екстравагантне, хаотичне, смешне, апсурдне и невероватне, вођене комичним неспоразумима, а које често воде до фарсичних решења.
  • Карактеристична је и велика употреба физичког хумора, намерног апсурда и бесмислица, сатира, пародија и исмевање стварних животних ситуација, људи, догађаја и интеракција.
  • Укључује и елементе као што су погрешни идентитети, фарса лупања вратима и брзи дијалог, слепстик хумор, и претеране ситуације, са нагласком на хаосу, конфузији и апсурду.
  • Ликови су обично вођени импулсима, жељама и комичним неспоразумима.
  • Радња се често одвија у свакодневном или повезаним окружењима, са хаотичном и френетичном атмосфером, наглашавајући апсурд и хаос приказаних ситуација.

Бурлеска

  • Бурлеска обично комбинује елементе комедије, сатире и театралност.
  • Обично укључује духовите и преувеличане представе које исмевају озбиљне или важне животне теме, често са фокусом на сексуалност и инсинуације и са развратним хумором.
  • Често је чини низ лабаво повезаних радњи или вињета, при чему свака прича доприноси укупном доживљају забаве а неретко представља и коментара на неке друштвене појаве или догађаје.
  • Ликови су обично отелотворење неких стереотипа или архетипа.
  • Користи хумор, сатиру и пародију, а чести су и претерани гестови, двосмисленост, слепстик комедија и комични тајминг.

Комедија апсурда

  • Бави се апсурдношћу постојања и бесмисленошћу неких аспеката живота кроз хумор и сатиру, са фокусом на истраживање апсурда свакодневног живота и људског постојања уопште.
  • Ликови се често крећу у бизарним и нелогичним ситуацијама са духовитим или егзистенцијалним реакцијама.
  • Често је радња подстакнута бесмисленим или нелогичним догађајима и апсурдним ситуацијама, користећи апсурдизам, надреализам и иронију за комична истраживања егзистенцијалних тема, апсурдности постојања и бесмисла живота.
  • Често садржи надреалне или бесмислене елементе, случајност и нелогичност, често приказани у хумористичном или сатиричном светлу.

Урбана комедија

  • Обично се бави хумором и апсурдом градског живота, фокусирајући се на искуства, интеракције и изазове са којима се суочавају ликови који живе у урбаним срединама, који се крећу кроз изазове и апсурде урбаног живота са хумором и шармом.
  • Радња се обично одвија у урбаним срединама, као што су ужурбани градови, квартови или урбани центри, где је темпо живота брз, а енергија електрична, са живахном и динамичном атмосфером, испуњеном осећајем узбуђења и могућности.
  • Теме су обично ужурбаност градског живота, разноликост урбане културе, сложеност односа, сукоби различитих култура, духовити неспоразуми, романтичне незгоде, потрага за успехом и срећом усред хаоса урбаног живота, али и теме различитости, мултикултуралности и живахности урбане културе
  • Ликови су из различитих средина и сфера живота, одражавајући богату разноврсност урбане културе и друштва, од уобичајених становника градова, професионалаца разних врста и профила, уметника и имиграната, па до разних других становника урбаног пејзажа, од којих сваки има своје јединствене карактеристике, личности и комичне особине.
  • Користи хумор, иронију и сатиру, и брзе дијалоге, а може да садржи елементе урбаног сленга, културне референце и друштвене коментаре, хватајући јединствени укус и ритам градског живота, пружајући духовит коментар његових чудака и контрадикторности.

Рурални хумор

  • Обично се бави чарима и ексцентричностима сеоског живота, фокусирајући се на хумор који произилази из интеракција и искустава ликова који живе у малим градовима, пољопривредним заједницама или сеоским срединама.
  • Радња се обично одвија у руралним срединама, као што су мали градови, фарме или сеоски пејзажи, где је темпо живота спорији, а осећај заједнице снажан, често у опуштеној атмосфери, рустикалној и прожетом осећајем носталгије за једноставнијим временима.
  • Теме су обично једноставност сеоског живота, блискост заједнице, необични суседи, домаће мудрости, изазови пољопривредног живота и сукоб руралних и урбаних култура, али и догађаји у заједници, пољопривредни подухвати или духовити неспоразуми, традиција, наслеђе и безвременске привлачности сеоског живота.
  • Ликови су обично живописне и ексцентричне личности које се неретко могу наћи у руралним заједницама, као што су земљорадници, земљопоседници, становници мањих градова и други чланове руралне заједнице, од којих сваки има своје јединствене карактеристике, манире и комичне особине, и славе једноставна задовољства и трајне вредности сеоског живота.
  • Користи хумор, иронију и сатиру, духовит дијалог, опсервацијски хумор и ситуациону комедију, а може да садржи елементе регионалног дијалекта, колоквијализама и културних референци.

Кринџ комедија

  • Фокусира се на неугодне, посрамљујуће или непријатне ситуације које изазивају осећај посредног стида, срамоте или неугодности из друге руке.
  • Ликови су често склони друштвеним неспретностима, промашајима и незгодама због којих их је касније срамота и којих се стиде, или су бар сведоци таквих незгода.
  • Радња је вођена комичним ситуацијама које укључују неспоразуме, незгодне сусрете и неугодне тренутке, а може се одвијати у различитим окружењима, иако често укључује свакодневна или повезана окружења.
  • Честе теме су незгоде у јавном говору, незгодни састанци или неугодни сусрети са ауторитетима.
  • Користи хумор који потиче од нелагодности, неспретности и друштвених грешака, а и иронију, ситуациону комедију и преувеличане реакције који појачава осећај посредног стида и неугодности из друге руке.

Ексцентрична комедија

  • Карактерстична по брзим дијалозима, духовитим шалама, ексцентричним ликовима и апсурдним и смешним ситуацијама, које се често врте око тема романтике, класног сукоба и друштвених норми, са хумором који потиче од сукоба личности и апсурда свакодневног живота.
  • Ликови су често духовити, шармантни и ексцентрични, са изразитим личностима и необичностима, и пркосе друштвеним нормама и очекивањима.
  • Радња се често одвија у богатијим урбаним срединама, са низом комичних неспоразума, погрешних идентитета и лудих авантура које покрећу радњу, где се сукобљавају ликови из различитих друштвених класа.
  • Теме су често погрешни идентитети, преокрети улога, романтични неспоразуми и луда потера, а могу укључити и теме класног сукоба, родних улога и апсурда друштвених конвенција, док се ликови из различитих средина сударају у вртлогу комичног хаоса.
  • Радњу могу чинити романтичне заврзламе, друштвене сатире или апсурдне шеме које су пошле по злу, са ликовима који се крећу кроз хаотичне и комичне обрте, са живахном и хаотичном атмосфером, испуњеном енергијом.
  • Користи иронију и сатиру, брзе дијалоге, паметну игру речи и физичку комедију, а може да садржи и елементе фарсе ни романтичне комедије.

Трагикомедија

  • Трагикомедија меша елементе трагедије и комедије како би створила сложену и нијансирану причу, истовремено и потресну и духовиту. Може се поставити у различите контексте, са тоном који иде од озбиљности до безбрижности, и обрнуто, а може укључити и тренутке ироније, апсурда и мрачног хумора како би изазвао низ емоција.
  • Бави се сложености људског стања, нудећи публици прилику да се смеје, плаче и размишља о контрадикторној природи живота. Вођена комбинацијом трагичних и комичних елемената, са балансом између тренутака туге и тренутака олакшања, радња може укључивати теме губитка, љубави, судбине и потраге за смислом, испитујући апсурдност живота и људске способности и за патњу и за радост.
  • Садржи ликове који пролазе кроз трагичне и комичне ситуације, често се борећи са дубоким егзистенцијалним питањима и пролазе кроз унутрашњу борбу, а могу проћи и кроз тренутке очаја или искупљења.
  • Користи мешавину хумора, патетике и ироније за истраживање тема људске патње и отпорности. Писање може да садржи елементе духовитости, сатире и егзистенцијалне филозофије.
  • Неретко су у питању трагични неспоразуми, комично олакшање и моменти неочекиваног хумора усред сцена очаја.

Драмедија

  • Драмедија спаја елементе комедије и драме, подстакнута комичним и драматичним ситуацијама, како би истражила озбиљне или емотивне теме и људска искуства, уз дозу хумора и духовитости и балансом између безбрижних тренутака и озбиљнијих или емотивнијих сцена.
  • Ликови често показују врло дубока и сложена осећања док пролазе кроз комичне и драматичне ситуације, чак, суочавајући се са изазовима и сукобима, могу пролазити и кроз лично преиспитивање и лични духовни развој током саме радње.
  • Комбинују се елементи хумора, ироније, духовитости и емоционалне дубине да би се створио наратив који је занимљив и подстиче на размишљање, подстичући читаоца да се и смеје и плаче, и размишља о сложености живота.
  • Радња може укључивати теме љубави, породице, идентитета и личног духовног развоја, а наратив може истаћи апсурдност и контрадикторност живота.
  • Може се поставити у различите контексте, са тоном који балансира озбиљност и безбрижност, укључивати и елементе као што су комични неспоразуми, емоционални сукоби и тренуци самооткривања.
  • Може имати и оштре дијалоге, духовита запажања и дирљиве тренутке размишљања, кроз комбинацију хумора и патетике.

Црна комедија

  • Бави се суморним и морбидним темама као што су убиство, смрт, болест, насиље, трагедија, очај, егзистенцијална криза и апсурдности неких сегмената живота, а поставља се у суморна или морбидна окружења, као што су неке неке несреће, смртним случајевима, сахране, и слично.
  • Неретко су у питању трагични неспоразуми, иронични обрти судбине и ликови који се боре са сопственом смртношћу.
  • Користи иронију, сатиру, цинизам и сарказам, а може да садржи и елементе надреализма, пародије, апсурдизма и нихилизма.
  • Радња се одвија уз мрачни и сатирични тон, са циљем да се лик суочи са немилим темама и фокусом на проналажење хумора у најцрњим околностима.
  • Ликове пролазе кроз мрачне или трагичне ситуације, и на те ситуације су им реакције често претеране или апсурдне.
  • Радња је често са неочекиваним и језивим обртима.

Мрачна комедија

  • Бави се морбидним и контроверзним темама кроз хумор и сатиру, често задирући у мрачније аспекте људске природе, друштвених норми и егзистенцијалних дилема, а користећи комедију.
  • Радња се често одвија у суморном окружењу, одражавајући мрачне теме и уврнути хумор, са циничном или надреалном атмосфером и осећајем нелагодности и напетости који прожимају комичне ситуације и апсурдне сценарије.
  • Обично се бави табу, морбиднима и контроверзним темама кроз хумор и сатиру а оне могу укључивати смрт, дисфункцију, злочин, менталне болести, апсурдност постојања, комично насиље и апсурдне ситуације које истичу апсурдност и таму људског стања, а могу такође укључити и борбу за проналажење хумора и смисла у свету који се може чинити суморним и бесмисленим.
  • Ликови су често морално двосмислени, мањкави или дубоко дисфункционални појединци, који се боре са сопственим демонима и недостацима, са егзистенцијалним кризама и потрагама за смислом у свету који се често чини апсурдним и окрутним.
  • Ослања се на црни хумор, иронију, сатиру и горку духовитост, може укључити и елементе трагедије, а карактерична је и њена њена способност да у једнакој мери изазове смех и нелагоду.

Романтична комедија

  • Бави се романтичним везама и комичним ситуацијама које проистичу из љубави, удварања и романтичних заплета, уз лагану и романтичну атмосферу, са фокусом на хумор и романтику и истраживање сложености љубави и односа.
  • Ликове се често баве романтичним потрагама, неретко са шаљивим неспоразумима и компликацијама из перспективе ликова који се налазе у романтичним везама.
  • Радњу воде романтични неспоразуми, комичне препреке за љубав, и на крају, решавање романтичних сукоба и путовање ка љубави и срећи.
  • Укључује елементе као што су слатки сусрети, љубавни троуглови, погрешни идентитети, духовите шале, иронију, романтична напетост, комичне ситуације и величанствени романтични гестови.

Породична комедија

  • Бави се комичним ситуацијама и сукобима у оквиру исте породице или домаћинства, обично у породичном окружењу или домаћинству, са топлом атмосфером која се повезује.
  • Ослања се на хумор, духовитост и анегдоте које се могу повезати да би пренеле радости и изазове породичног живота, са топлим, духовитим и прикладним тоном и фокусом на поодичне односе, повезане ситуације и свакодневна искуства и интеракције.
  • Теме су често су породична окупљања, ривалство браће и сестара, сукоби генерација и несреће у породици, представљено из интимне перспективе, са фокусом на свакодневне радости и изазове породичног живота.
  • Ликови су обично из различитих генерација и улога у породици, са нагласком на породичним односима и динамици.
  • Радња је обично подстакнута комичним ситуацијама, неспоразумима и сукобима унутар једне породице, што често доводи до дирљивих одлука.

Научнофантастична комедија

  • Комбинује елементе научне фантастике са хумором и сатиром, често са комичним представама о футуристичкој технологији, сусретима са ванземаљцима и другим научнофантастичним темама, истражујући теме технологије, друштва и човечанства.
  • Радња је вођена комичним ситуацијама, научно-фантастичним темама и шаљивим интеракцијама са футуристичком технологијом и ванземаљским културама, из перспективе ликова који доживљавају футуристичке или спекулативне сценарије, са фокусом на хумор и сатиру.
  • Комбинује елементе научне фантастике са хумором, сатиром и апсурдним ситуацијама, често укључујући и елементе као што су футуристички уређаји, путовање кроз време, истраживање свемира и сусрети са ванземаљцима, и слично.
  • Ликови се крећу футуристичком технологијом, сусрећу ванземаљце и долазе у додир са другим елементима научне фантастике уз комичне или сатиричне реакције, обично у футуристичком или спекулативном окружењу, са мешавином научне фантастике и комедије.
  • Користи сатиру, пародију и комику да истражује теме научне фантастике и футуристичке спекулације.

Антиутопијска комедија

  • Бави се темама друштвене дисфункције, владине контроле и апсурда опресивних система мешавином мрачног хумора, сатире и дистопијских тема, нудећи сатиричне коментаре друштвених питања кроз комично приповедање, истовремено размишљајући о дубљим темама моћи, контроле и отпора.
  • Обично се одвија у мрачним и опресивним дистопијским друштвима, где владају ауторитарне владе или опресивни режими, често наглашавајући апсурдност ауторитарних режима и репресивних друштвених структура и структура моћи.
  • Користи црни хумор, сатиру и иронију, пародију, апсурдизам или комбинацију духовитости, сарказма и игре речи.
  • Теме могу бити преувеличани прикази владиног надзора, пропаганде, дистопијске технологије и механизама друштвене контроле, али и беспилотне летелице за надзор са чудним ликовима или бирократска папирологија као средство угњетавања.
  • Ликови пролазе кроз апсурдности дистопијског света са отпорношћу, духовитошћу и често здравом дозом скептицизма и, упркос мрачном амбијенту, атмосфера је прожета хумором и сатиром.
  • Архетипови ликова могу укључивати невољног хероја, одважног бунтовника и неспретног бирократе, а радња укључивати елементе побуне, субверзије и друштвеног коментара на комичан и сатиричан начин и њихове комичне борбе против репресивног режима.

Пародија

  • Сатирична имитација или исмевање другог дела, жанра или културног феномена, са подругљивим, духовитим и преувеличаним тоном, често са циљем да се истакне његови апсурди или клишеи.
  • Имитира стил и тон оригиналног дела или жанра који се пародира, а укључује елементе и сатире и хумора, имитације, мимике, претеривања и субверзије познатих тема оригиналног дела или жанра, са фокусом на исмевање, подсмевање и подметање елемената оригиналног изворног материјала.
  • Често се појављују ликови који пародирају или преувеличавају особине ликова из оригиналног дела или жанра који се пародира.

Комедија одрастања

  • Комедија одрастања се бави процесом самооткривања, раста и сазревања које доживљавају млади протагонисти, нудећи безбрижан увид у искушења и невоље одрастања.
  • Теме често укључују пријатељство, идентитет, прву љубав, неугодне друштвене сусрете, школске свечаности, необичног најбољег пријатеља, препотентне родитеље и потрагу за независношћу, а хумор игра главну улогу у приказивању незгодних и шаљивих ситуација које се јављају током овог периода живота.
  • Радња се обично одвија у познатим окружењима као што су основне и средње школе, приградска насеља или мањи градови, где се одвијају свакодневна искуства одрастања, неугодне незгоде и неспоразуме уз безбрижну и комичну атмосферу, прожетом осећајем носталгије за искушењима и несташлуцима младости.
  • Ликови су углавном млади протагонисти на прагу зрелости, сваки се борећи са својом несигурношћу, жељама и тежњама.
  • Радња се често ослања на духовите дијалоге, хумор ситуације и незгодно време да изазове смех, са фокусом на хватање хумора и апсурда тинејџерског живота.
  • Користи хумор, иронију и сатиру, а може користити и елементе хиперболе.

Надреалистична комедија

  • Бави се апсурдним, бесмисленим и ирационалним, често прихватајући неконвенционалне технике приповедања, често изазивајући на преиспитивање смисао живота и границе маште.
  • Теме могу бити природа стварности, апсурдне ситуације, логика снова, визуелни гегови, апсурдност постојања и људско стање посматрано из угла надреализма и хумора, а могу бити и укључити теме егзистенцијалне зебње, узалудности људских напора и потраге за смислом у свету који се често чини бесмисленим и хаотичним.
  • Радња је обично са фокусом на епизодично приповедање, случајне сусрете и надреалне сценарије који се одвијају на нелинеаран начин, са ликовима који се на свом путу сусрећу са бизарним створењима, надреалним ситуацијама и апсурдним изазовима.
  • Често је и место на ком се радња одвија само по себи надреално, а карактеришу га пејзажи налик на снове, нелогична окружења и фантастични елементи који пркосе законима физике и разума, у чудној или бизарној атмосфери, стварајући осећај чуђења и неизвесности док се радња одвија у световима у којима је све могуће и ништа није онако како изгледа.
  • Ликови у могу бити ексцентрични, необични или потпуно бизарни, одражавајући надреалну природу света у којем живе, борећи се са апсурдним ситуацијама и надреалним искуствима, што доводи до тренутака интроспекције, самооткривања и личног развоја.
  • Може користити надреалне слике, игру речи и симболизам, а може да садржи и елементе сатире, пародије и метафикције.